چاپ کتاب بهتر است یا چاپ مقاله؟

بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان برای شروع انجام کارهای علمی با گسترده وسیعی از انجام کارهای علمی مانند نگارش و چاپ مقاله، نگارش و چاپ کتاب، انجام طرح های عملیاتی علمی، تدریس و موارد دیگر روبرو هستند و متاسفانه راهنمایی و کمکی نیز در این مورد به آنها ارایه نمی‌شود. این کاملاً واضح و مشخص است که انجام کارهای علمی بسته به علاقه و حتی نوع شخصیت افراد می‌تواند متفاوت باشد. هم اکنون شاهد آن هستیم که افرادی که هیچ علاقه‌ای به پژوهش و نگارش مقاله و کتاب ندارند مجبور هستند تا برای موفقیت در آزمونهای مختلف و ورود به موقعیت‌های شغلی مقاله‌ یا کتابی نگارش و چاپ کنند. در این مطلب قصد داریم تا با ارایه مطلبی با عنوان چاپ کتاب بهتر است یا چاپ مقاله؟ تا حد امکان به راهنمایی پژوهشگران بپردازیم.

چاپ کتاب و چاپ مقاله هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. پژوهشگر یا دانشجو در گام اول باید خود مشخص نماید با توجه به ویژگی‌ها و علایق خود بیشتر تمایل دارد به ارایه کدامیک از این دو مورد بپردازد.

برای چاپ کتاب جمع‌آوری اطلاعات، ویرایش کتاب، اخذ مجوزها و ماندن در نوبت چاپ و انتشار و یافتن انتشارات خوب و تقبل هزینه‌ها در صورتی که انتشارات نخواهد کتاب را به صورت رایگان چاپ کند نویسنده کتاب می‌بایست هزینه‌های چاپ کتاب را تقبل نماید.

برای چاپ مقاله، نویسنده مقاله می‌بایست به جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل آنها، یافتن مجله خوب که بتواند در مدت زمان کوتاهتری پاسخ دهد، و اگر مجله برای چاپ مقاله هزینه‌ای درخواست نماید نویسنده باید هزینه آن را نیز تقبل نماید.

برای چاپ کتاب، لازم نیست نویسنده حتماً کتابی را نگارش کند، بلکه می‌تواند کتاب لاتینی را در حوزه تخصصی خود انتخاب نموده و بعد از کسب اجازه از نویسنده اصلی کتاب آن را ترجمه نموده و به چاپ برساند. اما بسیاری از دانشجویانی که برای مصاحبه دکترا و برای پذیرش دانشگاه در کشورهای خارج اقدام می‌نمایند این امر نمی‌تواند امتیاز بخصوصی برای انها داشته باشد.

بنابراین، بهترین ملاک برای تصمیم‌گیری جهت چاپ کتاب یا چاپ مقاله آن است که دانشجویان و پژوهشگران نیاز کنونی و کوتاه مدت خود را نیز در نظر بگیریند. برای مثال اگر پژوهشگری اصلاً علاقه برای نوشتن مقاله نداشته باشد ولی قصد دارد در یک دانشگاه خارجی پذیرش شود یقیناً ترجمه و چاپ کتاب برای او گزینه خوبی نخواهد بود و می‌بایست علی رغم میل باطنی خود به نگارش و چاپ مقاله اقدام نماید.

نقطه‌ دیگری باید پژوهشگران مدنظر قرار دهند آنست که ترجمه کتاب در مصاحبه‌های علمی و شغلی به اندازه تالیف کتاب نمره دریافت نمی‌کند و نمره به مراتب پایینتری از تالیف و چاپ کتاب و چاپ مقاله دریافت می‌کند.

جهت مشاوره و چاپ کتاب،پایان نامه و آثار خود از تایپ تا بازاریابی و فروش با ما در تماس باشید 07132338243 انتشارات منگان (هانیوان شیراز)

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.